SEOnomics (uttalt ‘see-oh-nomics’) handler om å integrere økonomi, teknologi, markedskommunikasjon, markedsføring og psykologi i virksomhetens søkstrategi. Søkemotoroptimalisering bygget på SEOnomics vil gi sterkere påvirkning på økonomi og vekst enn hva man oppnår med tradisjonell søkemotoroptimalisering.
Hele artikkelen er publisert hos Search Engine Land, hvor jeg er fast spaltist. Du kan lese den her: http://searchengineland.com/seonomics-a-new-way-of-thinking-about-seo-for-business-99113
Oppdatering: Min artikkel om SEOnomics ble i 2011 kåret til en av årets mest populære innlegg hos Search Engine Land, verdens mest anerkjente nettsted for informasjon og nyheter om søkemotorer, søkemotormarkedsføring (PPC) og søkemotoroptimalisering (SEO).
Trond Lyngbø
Dette innlegget er skrevet av Trond Lyngbø, senior SEO-konsulent og grunnlegger av Search Planet AS, et SEO-konsulentselskap i Oslo, Norge.