Negativ mediaomtale, feilinformasjon og myter publisert på autoritative nettaviser kan få katastrofale følger for ditt digitale omdømme. Innhold på nettaviser finner ofte raskt veien til topps på Google. Dette kan du imidlertid forebygge ved å integrere søkemotoroptimalisering (SEO) i bedriftens PR og markedskommunikasjon.
Hva folk finner på Google påvirker deres holdninger og handlinger. Derfor er søkemotoroptimalisering viktig!
Jeg har laget en oversikt med 6 av de mest opplagte fordelene du ved å samkjøre bedriftens PR og markedskommunikasjon med søkemotoroptimalisering. Du finner den her: http://moz.com/ugc/6-big-benefits-of-partnering-seo-and-pr-10885
Oppdatering: Jeg har skrevet en ny og oppdatert artikkel med viktig informasjon om PR, sosiale medier, søkemotorer og mobile enheter. Artikkelen finner du her: http://searchengineland.com/youre-dead-if-you-dont-integrate-social-media-pr-into-your-seo-strategy-164754
Trond Lyngbø
Dette innlegget er skrevet av Trond Lyngbø, senior SEO-konsulent og grunnlegger av Search Planet AS, et SEO-konsulentselskap i Oslo, Norge.