Jeg tok en 1. og 2. plass i kategorien «SEO Strategy and Thought Leadership» da Search Engine Land publiserte sin oversikt over de mest populære SEO-innleggene i 2011.
Search Engine Land er verdens ledende og mest anerkjente nettsted for nyheter og informasjon om søkemotorer, søkemotormarkedsføring (PPC) og søkemotoroptimalisering (SEO).
Det er derfor meget hyggelig å se sitt eget navn på toppen av denne listen – med bestselgende forfattere og eksperter fra en rekke land bak seg.
En annen artig sak er at «SEOnomics«, utgangspunktet for artikkelen som havnet på 2. plassen, er en fagterm jeg selv har oppfunnet!
Se kåringen her: http://searchengineland.com/the-most-popular-seo-posts-of-2011-105506
Her kan du lese artiklene:
- How To Devise A Psychology Based SEO Strategy
- SEOnomics: A New Way Of Thinking About SEO For Business
Oppdatering: Search Engine Land har, i likhet med i 2011, publisert en oversikt over de mest leste innleggene i 2012. Der kåres undertegnede, for andre året på rad, til den mest leste skribenten innenfor kategorien «SEO». I tillegg til dette skrev jeg også en artikkel om markedsføring i sosiale medier som kom på 2. plass i kategorien «Social» og tok 2. og 4. plass overall.
Trond Lyngbø
Dette innlegget er skrevet av Trond Lyngbø, senior SEO-konsulent og grunnlegger av Search Planet AS, et SEO-konsulentselskap i Oslo, Norge.