I en rekke år, har jeg bistått bedrifter med e-handel. Mange kunder har opplevd en betydelig økning i salg og omsetning som følge av anbefalingene og rådene de har fått. Men disse var ikke basert på gjetting eller kjedelig teori. Hvert av vektsområdene og mulighetene som jeg har hjulpet dem med å identifisere har vært basert på hardt arbeid og utprøving over en rekke år i bransjen.
Det fine med disse tipsene er at alle kan adoptere dem og oppnå gode resultater.
Det er noen feil du må unngå, enkelte kritiske ting du må forstå, og en systematisk tilnærming å følge. Men dersom du klarer dette, vil du høste gode resultater med e-commerce SEO.
I en nylig artikkel som ble publisert hos Search Engine Land, et ledende nettsted i SEO-industrien, bryter jeg ned prosessen i 8 enkle steg. Du kan lese hele innlegget der (gratis) og lære om ting som:
- Hvorfor informasjonsarkitektur og URL-struktur har betydning for e-commerce SEO
- Hvorfor duplisert innhold må spores opp og avlives
- Hvilken type lenkestruktur som vil maksimere SEO-effekten
- Når og hvor du kan automatisere SEO-arbeidet (og når du ikke må gjøre det)
- Hvordan starte i det små og sørge for kontinuerlige gode resultater
- Hva bør må måle – og de beste verktøyene til jobben
- Hvordan integrasjon av tradisjonell SEO og e-commerce SEO kan mangedoble effekten
Optimalisering av disse områdene har økt lønnsomheten for mine kunder – og vil gjøre det samme for deg.
Anbefalingene vil fungere like godt for alle e-handelsløsninger og nettbutikker på markedet. Både EPiServer Commerce, Magento, Hybris, WooCommerce, og andre.
Innlegget har tittelen «8 E-Commerce SEO Tips Gathered From A Decade Of Consulting«, og ble publisert hos Search Engine Land den 06. juni 2013.
Trond Lyngbø
Dette innlegget er skrevet av Trond Lyngbø, senior SEO-konsulent og grunnlegger av Search Planet AS, et SEO-konsulentselskap i Oslo, Norge.